tisdag 1 december 2009

Galloperation

Idag så ska jag operera gallan. Det ska bli så skönt att få bort gallstenarna och aldrig mera behöva ha ont! Att få ett gallstensanfall gör fruktansvärt ont =(
Jag har haft anfall under 10 års tid men aldrig förstått att det var det. Anfallen har kommit på kvällen och då har jag gått och lagt mig. På morgonen efter när jag vaknat så har jag inte haft ont längre. Det har därför känts dumt och onödigt att gå till en läkare när jag inte längre har ont. När jag fick mitt senaste anfall så lunchade vi några stycken på jobbet dagen efter och jag berättade om mina smärtor. Då sa en kollega " Det där låter precis som ett gallstensanfall, det måste du kolla upp". Jag lydde hennes råd och på den vägen är det. Jag är så tacksam för att jag berättade och att hon visste =)
Har hört att om man vill så får man stenarna i en liten burk som man får ta hem *haha* Tror faktiskt att jag ska tacka ja, det låter kanske lite makabert men jag tror att det kan vara kul att få se hur dom ser ut. Tydligen kan man dela på dom och räkna årsringarna på hur länge man har haft dom. Näe, där går gränsen för mig ;)

En helt annan sak, Tiga och Frappe har gjort DET!!!!!!Så himlans kul!!!!!!!!
Förhoppningsvis blir det små barnbarn i början på februari. Bra, då har man något att se fram emot!

Kram M

3 kommentarer:

  1. Lycka till. Vad gött att slippa ha ont i fortsättningen. Håller klorna för dejoch hoppas allt gåt bra idag.

    SvaraRadera
  2. Underbart roligt med de blivande barnbarnen! :)
    Och STORT lycka till med gallan! :)

    Kram
    Tre katter med mams

    SvaraRadera
  3. Tack snälla, det värmer!!
    Kram Maria

    SvaraRadera