torsdag 3 december 2009

Hemma igen

Fy bövelen för att operera sig!!! Jag har i mitt naiva sinne tänkt att den där galloperationen kommer att vara en baggis. Lite plåster på magen och sedan får jag åka hem med en gallblåsa mindre. Tji fick jag!! Hade tid kl 10:00 men kom först in på operation vid tvåtiden. Min bästis Annika skulle hälsa på mig på kvällen mellan 5 och 7 då besökstiden var slut. Det enda jag tänkte på innan operationen var att jag skulle hinna vakna upp medans hon var kvar. Personalen på Danderydssjukhus är helt underbara och jag kände mig verkligen i trygga händer! **SÖVD**

Vaknade av att någon frågade hur mycket klockan var och en röst svarade halv 9 "Hejdå Annika" var min första tanke sen kände jag den otroliga smärtan i axeln. Fick omgående bedövningsmedel. Tydligen är det vanligt när man opererar bort gallblåsan att man får ont i axeln, konstigt. Natten och dagen efter som följde var inte rolig med axelvärk, yrsel och kräkningar. Fick lära mig att har man lätt för att bli åksjuk, vilket jag har, så blir man väldigt dålig av narkosen. Jojag tackar jag!! Vid flera gånger kom tanken, varför utsätter jag mig för det här???

Operationsläkaren tittade förbi och berättade att stenen var lika stor som en golfboll!!!! Jag hade också ett gäng små stenar. Eftersom stenen var så stor så har inte gallblåsan kunna fylla sin funktion så kroppen märker ingen skillnad nu när gallblåsan är borta =)

Först i morse fick jag hungern tillbaka och jag kunde äta frukost. Tommy hämtade mig vid 10-tiden och det är så skönt att vara hemma hos familjen och katterna. Tommy berättade att han hade kommit in vid ett tillfälle och då stod Gangster och slickade i stekpannan!! Gangster är inte den magraste katten i huset men han verkar själv tro att han håller på att svälta ihjäl, suck!

Imorgon ska Tommy hämta våran nya, rätta matta på Mio. Jag längtar!!!
Kram M

3 kommentarer:

  1. Stackars dig, Maria!
    Men skönt att "golfbollen" är borta nu!
    Du kommer väl imorgon på julbordet ändå?
    Jag längtar jättemycket!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Usch fy och blä för operationer! :/ men nu är golfbollen borta och du kommer inte behöva ha ont mer =)
    Kram Nathalie

    SvaraRadera
  3. Tyvärr Sofia så ser det mörkt ut vad gäller julbord om det inte sker mirakel inatt =)
    Jättertråkigt för jag har också sett fram emot det!
    Kram Maria

    Nathalie: Ja, jätteskönt att den är borta!
    Kram Maria

    SvaraRadera