måndag 28 december 2009

Kändistävling

I mitt jobb så är vi runt tio stycken som jobbar i Stockholm. Vi rör oss ute en del dvs inte bara på lunchen. Minst en gång i veckan så händer det att man ser en kändis. För att göra någonting kul av alla kändisar vi ser på dagarna så kom en fiffig kollega på att vi skulle ha kändistävling! Sagt och gjort =)
Jag har varit domare eftersom jag är så dålig på kändisar och vissa veckor är jag inte i stan alls.

Poängskalan har varit från 1-5 beroende på hur känd personen är dvs från mediakåt
( Linda Rosing ) till megakändis tex Stellan Skarsgård. Tar man en bild på kändisen eller får en autograf så får man 10 poäng.

Tävlingen är nu avslutad och jag har räknat ihop poängen. Man tävlar två och två. Ett par vann överlägset för att dom hade lyckats ta en hel del bilder på kändisarna, kul! Visserligen i smyg men man ser vilka dom är =) Man får bara tävla på arbetstid.

Det är verkligen många kändisar dom har sett, imponerande! För att nämna några: E-Type, Martin Stenmark, Laila Bagge, Ingmar Stenmark, Peter Jide och Lasse Berghagen.

Ja, vi jobbar också!!! Lovar =)

Apropå kändisar så måste jag berätta. En kompis till mig jobbar på ett kontor i Stockholm. Det kommer en budkille dit med ett paket. Budkillen säger glatt Hej! Ja Hej säger min kompis varpå han säger "men känner du inte igen mig? " Kompisen tänker så det knakar men "nej, tyvärr". Han svarar, ja men det är ju jag, RobinsonMischa! Hon svarar "Ok, jag tittar aldrig på Robinson"......
Jag vet inte heller vem den killen är men Pinsam var han *haha* Där kan man prata om Wannabe!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar