fredag 18 december 2009

Konstig dröm

Igår damp ett nytt nummer av Trasdockan ner i brevlådan. Till det här numret hade jag passat på att skicka in ett julkort och det bästa av allt, jag hade skickat in ett julkort från Ann. Jag hade en bild på en av hennes kastratkillar som heter Snuffe som jag skickade in och bad Erica att göra ett julkort av det där det stod God Jul önskar Ann och kastraterna *hihi* Gissa om Ann blev överraskad! Här är bilden,



Tittade lite snabbt i tidningen, kollar alltid på alla bilder först =) En artikel läste jag och det var en text av Emely Snellman och om hur en uppfödning lätt kan sluta med bara kastrater. Intressant läsning! Jag tror att det kommer att bli så för mig också, tyvärr. I nuläget har jag bara Astrid som avelshona som bor hemma och Diamant på foder. Tanken är att jag tar ett par kullar till på Astrid innan hon kastreras. Aldrig i livet att jag kan omplacera henne och inte dom andra heller! Usch jag är för blödig. Jag kan väl inte bara ha en massa avelshonor på foder, då missar jag ju allt det roliga med att ha kattungar hemma....Mycket tankar i huvudet igår när jag skulle sova vilket ledde till en konstig dröm.

Det jag kommer ihåg var att jag hade en stor krokodil ( ! ) hemma. Han var världens snällaste men tyvärr fick han inte längre plats hos oss för att kunna ha ett drägligt liv...Minns att det tog emot så mycket när jag skulle sätta ut en annons och inte visste jag vad jag skulle ta för pris på min älskling ;) Sen minns jag inte mer och det var kanske lika bra det *haha*



Nu ska jag lägga ut mina planer för Astrid nästa år på hemsidan. Den tilltänkta hanen blir en brun colourpoint hane som heter GIC S*Purr Amours Espresso Frappino och kallas Frappe. Det är en stilig kille med supertemperament. Han har förövrigt parat Tiga =) Planerna för Diamant är ännu bara i tankestadiet.

Min bil gick igenom besiktningen!!Jippi, tänk att så lite kan göra en så glad =)

Trevlig helg!
Kram M

1 kommentar:

  1. Hej,och Tack så mycket säger Snuffe, som för övrigt också fyller fyra år den 20e december :)

    SvaraRadera