måndag 7 december 2009

Loke på musjakt

Känsliga läsare VARNAS!

Det ser så grymt ut när Loke leker med en pipande mus men man måste förstå att det är en naturlig sak för katter att jaga möss. Vi som bor på landet är dock väldigt tacksamma för att Loke är en sådan bra musjägare med tanke på hur fort dom förökar sig!
När Lowa och jag var på väg upp till huset från bilen så hade Loke fångat en mus. Han lekte med den, kastade upp den i luften osv. Den här gången hade jag med mig kameran och tog tre snabba bilder sedan gick vi in. Loke lät musen springa sin kos den här gången och han följde med oss in. Vad jag såg så klarade sig musen utan skador annars hade det varit lika bra att han fick avsluta sitt jobb.







Annars idag så har jag och Lowa målat hennes docksäng vit och den blev så snygg! Tänk vad lite färg kan göra mycket =)
Lowa satt också en hel del vid köksbordet och ritade med sällskap av hennes katt Astridgumman.



Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar