tisdag 15 december 2009

Facebook & annat

Jag måste bara få inleda det här inlägget med att skriva att jag är inte med i facebook. En kollega har startat en sida till mig för att hon prompt tycker att jag ska gå med men jag orkar verkligen inte engagera mig, tyvärr. Får en del förfrågningar via mejl om personer som vill add:a mig och det känns så taskigt att inte göra det när dom inte vet orsaken...Ska ta tag i det där på måndag och be min kollega att avsluta kontot.

Har fått lite nytt om Opal, Topas och Diamant. Opal och Topas har bytt namn igen *hihi* och heter numera Misse och Moije. Sean och Pierce var för knepigt att ropa ;) Dom hänger ihop som ler och långhalm och gör allt tillsammans. Jag ska försöka klämma in ett besök där under julledigheten.
Diamant, Märtis är en spinnmaskin som älskar att bli omkringburen. Ja, här hemma behövde hon knappt gå någonstans för att Lowa bar runt på henne. Hon är smart lilla Märtis! Henne ska jag hälsa på på nyårsafton på dan, ska bli så kul!
Om en vecka borde man kunna se om Tiga är dräktig, spännande. Brorsan Oscar som bor hos Ann är som han alltid har varit ett riktigt Busfrö *haha*

I söndags så skulle jag återigen ge Astrid hennes p-piller. Stoppar det i munnen och drar med fingret på halsen så att hon ska svälja det. Släpper henne och hon går iväg och BLÄK så spottar hon ut den !! Vilken lurifax hon är!! Jag menar, Atlas spottar ut tabletten direkt men Astrid försökte finta mig och gick iväg först för att sedan spotta ut tabletten! Tur att jag kom på henne =)

Varje morgon vill Astrid absolut gå ut och javisst får hon det, på balkongen. Bara det att igår så hade det snöat en hel del och vad skulle hon tycka om det? Nåja, jag tog med mig kameran och följde med henne ut. Hon tog det väldigt bra och lät sig tom fotas ;)







Idag ska jag rensa garderoben. Allt som inte har använts det senaste året slängs! Hmmm det låter bra men jag vet hur det brukar sluta *haha* Ska försöka skärpa mig.

Kram M

1 kommentar:

  1. Nämen Astrid då! Spotta ut tabletten
    när matte inte ser, ajabaja, fniss.

    Måste bara säga igen som jag säkert sagt förut
    men Märtis, så otroligt sött namn:)

    kramis/Tissin

    SvaraRadera