onsdag 23 december 2009

Det som försvinner i snö.....

ja som alla utom Loke verkar veta "kommer upp i tö" *harkel*
När Lowa och jag var ute på promenad med Astrid så kom jag på Loke med att lägga en kabel i snön *hihi* Väldigt lätt och lättkrafsad sand kan jag tänka mig att han tyckte ;)





Med så här mycket snö på tomten så blir det inte så långa utflykter för Lokes del. Vi har skottat upp lite gångar åt honom och Gangster och sen har dom också en stor yta under balkongen som är snöfri där dom kan röra sig.







Astrid uppskattade sin promenad väldigt mycket. Med full fart sprang hon nedför den skottade grusgången.



På uppfarten där bilarna står var det lite sämre skottat så då gick hon mest och nosade in vinterluften.





Efter en stund började dock Astridgumman tycka att det blev lite kallt om tassarna så vi sprang i kapp tillbaka till huset =)







Resten av dagen blir det lite julstädning här hemma. Var i väg en sväng på förmiddagen och handlade lite till vårat tomma kylskåp och jag är väldigt glad för att jag bara behövde handla lite för Hjälp vad mycket folk det var!!!!! Och värre kommer det att bli under dagen.

Ha en UNDERBAR jul med mycket god mat!!

Kram till er alla från oss alla =)

3 kommentarer:

  1. Vad lustigt! Hajen gömde en spya våran snö idag! Fast det kommer ju inte synas lika mycket som en kabel sen! *fniss*

    Kram
    Tre katter med matte

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt att det äntligen blev en vit jul i år! Tindra är helt galen i snön! Hulda är lite mer tveksam till kylan och det där tjocka kalla luddet...
    Ha en skön jul!
    Önskar tjock-Sofia från jobbet.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara snöbilder på dina bedårande katter! Astrid är ju sååå vacker, och Loke är så himla läcker! <3 <3

    Hoppas ni har en fin jul!

    Tass & kram

    Molly & Grabbarna med matte

    SvaraRadera