måndag 14 december 2009

Arga leken =)

Här i Åkersberga har det förmodligen snöat hela natten för att marken var täckt av snö när jag tittade ut i morse och bilen såg ut som en liten igloo. Reaktionen på att det har kommit snö är samma varje år "OJ, det har snöat!!!!!" Konstigt att man blir tagen på sängen när det har kommit en massa snö i mitten på december *haha*
Det är så vackert med snö och framförallt så blir det så ljust, härligt!

Igår försökte jag mig på att fota primadonnan här i huset dvs Astridgumman. Hon blev nog lite smått irriterad på mig när jag fösökte att fånga hennes uppmärksamhet ;) På bilderna ser det nästan ut som att hon leker Arga leken *hihi*









Söt är hon i alla lägen!
Apropå arga leken så händer det ibland att Atlas och Loke "leker" det här hemma. Det ser ju bara för kul ut när dom två sitter och tokstirrar på varandra och det enda som rör sig är svansarna. Loke börjar sedan att kvittra lite på maine coonvis innan dom hoppar på varandra. Lika fort som det börjar lika fort tar leken slut och dom går åt varsitt håll. Det sötaste som finns är väl ändå när kattungar gör på samma sätt *haha* Man kan inte göra annat än att skratta åt dom för att dom är så söta =) Precis som när dom som små Tudor katter hoppar på sidan med svansen rakt upp i vädret =) Jag skrattar bara jag tänker på hur underbara dom är!

Ha en skön dag!
Kram M

2 kommentarer:

  1. ASTRID ASTRID ASTRID! Håller med, hon är
    så söt i alla lägen. En prinsessa! :)

    Kramisar/Tissin

    SvaraRadera
  2. Tack Tissin, jag blir så stolt över att äga Astrid när jag läser dina rader =)
    Kram Maria

    SvaraRadera