söndag 27 december 2009

Besök hos Topas och Opal

Idag var jag och Lowa och hälsade på hos Opal och Topas eller Misse och Mojje som dom heter nu =) Vi hade med oss några småburkar med lyxblötfoder åt dom från mamma Astrid. Killarna hade växt på sig en hel del sen jag såg dom sist. Dom börjar verkligen att bli tonåringar i kroppen dvs långa och smala både till huvud och kropp *haha*
Vi gav dom presenterna som dom genast fick smaka och så här i efterhand så skulle jag ha fotat dom före maten *harkel* ni får stå ut med smutsnosar.....*hihi*



KOm på att jag hade faktiskt fotat dom innan maten. Vi satte på dom selena för att jag skulle fota dom utomhus. Birgitta förvarnade mig om att dom inte gillar att ha selena på sig utan lägger sig platt på golvet och vägrar att röra sig. Jaja, desto lättare att fota dom tänkte jag, då är dom iallefall still.
Nog var dom still alltid men inte tittade dom på mig utan på en hemsk kråka som
kraxade förbi.





Lowa hade med sig en papperstuss till killarna som snabbt blev väldigt populär! Den enklaste leksak som finns är oftast den roligaste ;)
Det blev en hel del bus och det var inte lätt att fota men jag gjorde mitt bästa =)







När vi sedan satt och fikade så blev det väldigt tyst och lugnt i vardagsrummet. I soffan låg Misse och Mojje helt utslagna efter allt bus.
Birgitta hade köpt två söta tomteluvor som hon provade på dom. Det gäller att passa på när dom sover ;) Misse ville Inte ha någon fånig tomteluva på sig utan ville
hellre äta upp den!



Busfröet Mojje däremot, han var så trött att han inte orkade bry sig när matte fixade med luvan på hans huvud





Det var jättekul att få hälsa på och få se deras glädje av att ha varandra! Det var också roligt att höra Birgitta berätta med sådan värme om sina "barn".

Oooops jag höll på att glömma den söta bilden på Opal, här kommer den =)



I morgon blir det knegardag igen, gäsp!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar