fredag 25 december 2009

Fisk

Atlas har nu vant sig vid att nästan bara få fisk här hemma och i onsdags så hände det oförglömliga, jag glömde att köpa fisk till honom!!! Det innebar att på självaste julafton så fick han ingen FISK! JA, ok för Atlas del så spelade det nog ingen roll vilken dag det var för hemskt var det ;) Varje gång någon i familjen gick in i köket så kom han som ett skott och sprang runt fötterna så att man snubblade över honom, morr. Än värre var det om man tog fram en kastrull och fyllde den med vatten för oftast i Atlas värld så innebär det att hans fisk ska kokas däri.



*Miaouuuuuuu* *Mmmmmiiiiiiiiiaaaaaaaaouuuuuuuuuuu* Ni kanske förstår vilka skuldkänslor man fick efter det jamandet. Jag lovar att det aldrig mer kommer att hända att jag glömmer hans FISK!

Det hände också att jag skulle ställa en tallrik med mat till Lowa på bordet och VIPS så var Atlas där för det där var väl ändå hans mat, eller?? Annars är Atlas aldrig på bordet!

Nu på morgonen var jag iväg till affären och handlade ett gäng fiskblock så att jag har en buffert. Fort hem och sen snabbtining i mikron innan kokning.
Gissa vem som stod och sträckte sig upp mot spisen med nosen i vädret *haha*

Slutligen måste jag bara berätta att jag fick ett underbart mejl från Märtis fodervärd där det bla stod att Märtis var det bästa som hade hänt henne =) Jag blir alldeles tårögd =)

På söndag ska jag hälsa på Opal och Topas, det ska bli så roligt. Jag verkligen ser fram emot det!! Självklart berättar jag mer sen med bilder =) Har köpt lite lyxig mat till dom som jag ska ge från Astrid. Det blir kanon!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar