lördag 19 december 2009

Brrrrrrrrrr!

Fy bövelen vad kallt det var igår! Termometern visade på minus 13,5 grader. Inte så konstigt att utekatterna Gangster och Loke höll sig inne. Man kan nästan tro att dom har gått i ide för det enda dom gör är att sova och sova och sova. Ok, Loke var faktiskt vaken en stund och lekte lite med ett paketsnöre i brist på möss ;)
Apropå Loke så lyckades han att väcka oss inatt =( När han är inne på nätterna så har en förmåga att vilja smyga bakom rullgardinen i sovrumsfönstret. Vi har ett fönster utan rullgardin men varför ska han nöja sig med att vara där? Det brukar gå bra men nu står det en adventsljusstake där plus lite blommor. Då kan ni kankse gissa vad som hände.....Duns! En tung blomkruka och adventsljusstaken åkte i golvet. Shit happens men jag sov ju så gott ;)

Astrid är den katt som inte är bang för lite kyla. Återigen stod hon och jamade vid köksdörren. Jag öppnade och tänkte *hehe* Aldrig att hon går ut när hon känner hur kallt det är. Där fick jag TJI för hon spatserade rakt ut i snön och tänkte gå vidare men jag hann fånga upp henne, tokfian!
Tog med fårskinnsfällen och Astrid för lite fotografering på framsidan i det härliga vinteljuset.







Tommy och Lowa hade redan i höstas sett en liten gran på tomten som skulle få agera som julgran. Igår var det dags att såga ner den. Först fick den aklimatisera sig några timmar i förrådet under huset så att den inte skulle få en värmechock.


Liten men söt!

Idag bär det av till min kompis Annika i Nykvarn. Det blir lunch och inredningsprat kan jag gissa, kul! Julklapparna är klara, skönt att slippa att tänka på det!

Ha en bra dag!
Kram M

2 kommentarer:

  1. Vad fin hon är Astridgumman :)
    Och vilka fina hjul hon poserar vid ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur är det kaaaalllt just nu!!!
    Kan vi inte få lite mer snö när det ändå är så burrigt???

    Ha en fin lördagskväll!
    //Tre katter med matte

    SvaraRadera