onsdag 4 november 2009

Väckarklocka

Har ni tänkt på hur bra vi kattägare har det som har livs levande väckarklockor?? Som fungerar även om det har varit strömavbrott på natten ;) Ähum, jag tror iallefall att många oss har det. Jag kan berätta om min egen erfarenhet. Ja just det, min vita håriga väckarklocka heter Atlas. Varje natt sover han bredvid min huvudkudde. Jag har i många års tid gått upp vid femsnåret på vardagar ( dvs arbetsdagar ) och det har Atlas lärt sig! Klockan fem ( piiiip ) börjar han att spinna högljutt (ljutt ?? heter det så....hmmm aja ni fattar )Om han inte får någon reaktion så börjar han att jama lite smått. Det måste vara när jag har snoozat honom som han sedan börjar jama! Han har lyckats, jag går upp och Atlas är nöjd =) Värre är det om jag tex är ledig, då kan jag ibland ställa upp och gå på toa för att han ska bli nöjd, dvs tyst =)



Atlas är en klok liten ragdollkille som lärde sig snabbt vad vintertid är. Värre är det med mammas katt som fattar noll. Hon tycker att husse ska gå upp samma tid som han alltid har gjort och gör han inte tid så ställer hon sig vid hans ansikte och jamar högt! När han sedan tillslut går upp så blir hon nöjd. Inte så att hon ville något speciellt typ få mat eller så, näe hon vill bara att han ska följa sina rutiner varje dag och gå ur sängen precis som hon gör.

Dom är ju för Underbara våra rutinmässiga katter!! Vad skulle jag göra utan dom!

Kram M

2 kommentarer:

  1. När Zeke vill att matte skall gå upp på morgonen (ibland på natten) så klöser han på tvättkorgen och om inte det funkar så öppnar och stänger han den gnisslande garderobsdörren tills matte blir GALEN och rusar upp ur sängen..! Oftast räcker det att klappa Zeke lite när han äter (han vill ha sällskap då) och sen kan matte gå och lägga sig igen :)

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  2. *haha* Vilken klok kisse han är Zeke!!

    Kram Maria

    SvaraRadera