onsdag 18 november 2009

Forts

Idag har min otur från igår forsatt. Var på Åhléns och såg en underbar kruka/vas från Sia. Den var vit och av keramik. Stilen var lantlig med lite "smuts" så att den såg gammal och sliten ut. Tittade på den länge och bestämde tillslut att Näe, jag får vänta och så visste jag inte riktigt var jag skulle ha den någonstans! Kunde inte få den ur huvudet och köpte den iallefall i en Sia butik. Lade min påse i skåpet på firmabilen. Väl framme på firman skulle jag lägga den i min privata bil. Tar ur den från skåpbilen och PANG!!! så gick botten på papperspåsen sönder och min fina vas låg i hundra bitar på asfalten, snyft =( Vad ledsen jag blev! I sådana där lägen vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag stod nog mest och stirrade som ett fån. Får se om jag köper en ny......Det var lite blött på golvet i skåpbilen, det var därför påsen gick sönder.

Jaja, det är historia nu =)
Måste tillägga till mina utvecklingsbilder att katterna inte är fullvuxna på bilderna då en ragdoll utvecklas långsamt. På den vuxna bilden är dom runt året. Idag tänkte jag visa utvecklingen på min mammas katt Ludisia, idag Disa. Hon är kullsyster till Brassia. Även hon en katt med super ögonfärg!







Jag ångrar så att jag inte tog en kull på Disa med tanke på hennes storlek, ögonfärg och typ. Man lär sig på vägen.....

Kram M

1 kommentar: