söndag 22 november 2009

Fototajm och löp

Japp, ni läste rätt! Jag tror minsann att min älskade Astridgumman börjar att löpa -IGEN! Anade att det var på gång i går när vi var ute på baksidan. Astrid smög runt på tomten och sniffade, Loke mötte upp oss och direkt så luktade han Astrid i rumpan. Inatt jamades det högt, inte kul. Nu överväger jag faktiskt att ge henne p-piller. Det tar emot men sömnen är viktig och min tanke är att jag ska para henne först på sensommaren! Läser på bruksanvisningen och där står det att man ska ge första pillret 5 dagar före beräknat löp. Ja, det hade ju varit lätt om Astrid löpte med jämna mellanrum men det gör hon inte. Har lagt ut en förfrågan på ragdollforumet för att se hur andra gör. Hoppas att jag får svar =)

Solen sken igår från en klarblå himmel, helt underbart!!!
Hämtade lite julpynt och fixade lite för julkortsfotograferingen. Det blev tillslut två bilder som blev hyffsade som jag står och väljer mellan. Vilket tycker ni är bäst?





En vecka kvar till utställning!! Iiiiiih vad jag längtar =) Jag vet två andra som längtar ändå mer till den dagen ;)

Som skrivet så var jag och Astrid och strosade runt på tomten igår. Vilket ljus och vilket väder det var! Som man har längtat! Astrid tyckte det var skönt ute men lite för blött för hennes tassar *hihi*



Astrid tyckte att det var väldigt spännande att vara ute och hon var på helspänn hela tiden när hon smög runt. Jag ryckte till lite i hennes koppel, då morrade hon lite =)







Avslutningsvis så vill jag visa två närbilder i det härliga ljuset!





Kram M

5 kommentarer:

  1. OJ OJ OJ det var verkligen inte lätt att välja!
    ph1 tycker jag var fint när lilla Diamant tittar in i kameran :*
    men ph2 tycker jag ser mer jullikt ut.
    Så min röst går till....BILD NUMMER TVÅ!! :D
    kram Nathalie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Min röst går till bild nr 2.
    (fast det var inte så lätt att välja)
    Kram Ann ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för era röster, det uppskattas ;)
    Jag håller nog med er fast jag tycker att Märtis är sötare på bild 1....hmmm...hoppas flera säger sitt!

    SvaraRadera
  4. Ojjj så svårt!!! Nästintill hugget som stucket...
    men min röst faller på bild nummer ett! Där Märtas fina ögon syns så väl :)
    /Kristin

    SvaraRadera
  5. Tack Kristin för att du röstade =)
    Det lutar nog åt ettan.....
    Ses på söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera