söndag 8 november 2009

Domarfördelning - Birka

Japp, nu är domarfördelningen klar till Birka och genast känner jag att det börjar att närma sig utställning. Jag längtar som en tok, det är så kul med utställningar!!
Lilla Diamant får en domare som heter Francoise Milcent och det är en domare som jag inte vet någonting om. Har inte ens hört namnet förut. Jag har inga förhoppningar på Diamant eftersom hon har ett väldigt osymmetriskt v och alldeles för dålig ögonfärg men det ska ändå bli kul att få en bedömning på hennes typ.

Skrev att jag skulle höra av från Birgitta om Topas och Opal på måndag men jag kunde inte hålla mig utan skrev ett mejl till henne igår =) Fick svar att killarna hade sovit som stockar i flera timmar efter att jag hade gått därifrån. När dom hade vaknat så hade det varit lite pip, Birgitta lyfte upp dom och genast hade de blivit lugna. Har faktiskt skickat iväg ett mejl på morgonen nu också och frågat hur natten har varit, kunde inte låta bli *hihi*

Diamant har varit väldigt lugn hela natten och nu på morgonen har hon pipigt lite. Tror att hon saknar sina vilda syskon. Lowa tar hand om henne och gosar med henne så hon inte känner sig ensam, skruttan.

Måste bara berätta ännu en tokig grej som jag har hört. Står och pratar med en tjej som jag känner ytligt då hon berättar att hon har en maine coon på 1 år. Hon berättar att det var så fantastiskt för att när dom fick hem henne så gick hon på lådan på en gång. Det skulle aldrig en vanlig bondkatt göra!
Ännu en gång blev jag mållös och visste inte vad jag skulle säga =S

"Mycket ska man höra innan öronen trillar av"
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar