lördag 28 november 2009

Kattens dag och julkort

Hörde att zoo butiken i Norrtälje uppmärksammade kattens dag i dag med kattägare som visade upp sina fina katter för nyfikna handlare. En av dom var Ann som visade upp Trasan. Eller, det var nog han som visade upp sig själv för han älskar ju att visa upp sig *haha* Har inte hört hur det gick men räknar med att få höra i morgon på vägen till Nacka Strand. Själv var jag förbi Åkersberga zoo och där fanns det inga katter att klappa. Frågade om dom inte uppmärksammade kattens dag och det dom gjorde var att ha lite specialerbjudanden. Ett var att köpa Ever clean kattsand och så fick man en påse mjukmat och 1,5 kg torrfoder från Iams. Det är inget foder jag köper i vanliga fall men när det är gratis så är det klart att man slår till! Skulle köpa sand och kom hem med det plus lite mat, perfekt! Blötfodret tog jag kitten så skickar jag med det till Diamants fodervärdar.

Som jag skrev igår så passade jag på att fota Diamant idag, sista dagen i ljus innan hon flyttar. Det blev julinspirerade bilder med röd bakgrund och så lånade jag Lowas tomteluva. Det var lättare sagt än gjort att försöka få på lilla fröken luvan *haha*
En bild blev iallefall hyffsad så nu har jag bestämt att det får bli årets julkort! Tror jag......ska be Lotta göra julkort av båda bilderna så får jag se vilken som blir bäst. Har lite beslutsångest kan jag säga ;)





Bilden till julkortet visar jag sen när det är klart med text och allt *hihi*

Natten som kommer blir det nog svårt att sova med tanke på att jag ska upp tidigt och är rädd för att försova mig men det är det värt. Det ska bli så kul i morgon!!

kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar