torsdag 26 november 2009

Diamant, Märtis 15 veckor

Hua, tiden går så fort! Lilla prinsessan fyller idag 15 veckor. Vägde henne lite snabbt och hon väger runt 2,2 kg. En bra vikt. Jag och Märtis har övat lite hemma på att sträcka ut henne. Så som man gör framför domaren och det går så bra så =) Kanske att jag för en gångs skull kan hålla i min egen katt på en utställning ;) Annars brukar Ann eller assistenten hjälpa mig med Atlas som jag har ställt tidigare. Atlas är min bebis och han ska bara krumma och krypa ihop i min famn när jag håller och det ser inge vidare ut framför en domare *haha*
Har funderat på det här med badning av en kattunge. Undrar ifall man egentligen behöver bada en kattunge. Pälsarna är ju som dom är i den där åldern, flygiga och står åt alla håll. Min tidigare erfarenhet är att domaren känner på pälsen och konstaterar att det är en babypäls. Med tanke på Märtis toabesök i förra veckan så kanske det är lika bra att jag badar henne! Det får bli i morgonkväll. Jag tror faktiskt att det kommer att gå riktigt bra med tanke på hur lugn hon var hos veterinären när hon fick vaccin och ett chip i nacken. Min lilla valiumkatt =)
Tyvärr inga nya bilder idag på Diamanten men jag har ett par ifrån förra helgen och så mycket har inte hänt sedan dess.





Kram M

4 kommentarer:

  1. Hej svejs!

    Vi ses på lördag (eller var det söndag?) jag kommer i alla fall båda dagarna.
    Kul att se din Diamant för det är väll henne du skall ta med dig. Förresten jättekul att träffa dig med. (smile)

    Kram från Värmdö såklart!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Nu måste jag vara "bror duktig", men Märtis fyller faktiskt 15 veckor ;-)

    SvaraRadera
  3. iii!!!! fre lör och sen.. tadaa!! söndag!!! =D Adrian och jag har lite svårt att fatta att vi ska bli kattföräldrar till helgen =O vi som längtat så länge, å nu är vi där!! *wiihii* hörs om tider etc =) kram från oss! (krama lillmärtis också!!!) =D

    SvaraRadera
  4. Yvonne: Japp, det är lilla Diamant jag kommer med. Ska bli så kul!! Vi ses på söndag =)

    Tur jag har dig Ann!! år genast in och ändrar. Skulle bara testa om nån märkte ;)

    Kristin: Ja nu är det NÄRA!!! Vi hörs!
    Kram Maria

    SvaraRadera