tisdag 10 november 2009

Idétorka =(

Kolsvart när man kommer hem på kvällarna och mörkt när man åker iväg till jobbet på morgonen, trist. Det betyder att bilder i min blogg får man hålla sig till helginläggen =(

Atlas har vant sig med att han får kokt fisk varje dag så det är knappt att han tittar åt den andra maten. Vilket är jättebra! Blev lite orolig för honom i helgen då han kräktes inte bara en gång utan två, tre ja säkert uppemot fem gånger. Igår var det Gangsters tur att lägga en stor pizza på golvet. Tur nog var Tommy hemma och kunde ta reda på det, han var måttligt road kan jag säga *haha*

När Loke är inne sover och äter han. Ute jagar han möss och äter upp dom, mums! Inte näbbmöss förstås för att dom är giftiga. Vad kloka katter är som känner av sånt. Loke är förövrigt en mycket klok katt. Minns när han var kattunge och älskade att leka med plastbollar med en bjällra i. På kvällarna tog jag bollen ifrån honom för att ha en chans till sömn. Lade bollen i min nattygbordslåda med ett knopphandtag. Loke tittade på. När jag hade stängt lådan gick han fram till lådan, lade tassen på knoppen och drog ut lådan och tog bollen!! Inte illa!!

Astrid är sitt vanliga lugna jag nu när hon inte löper. Har inte märkt att hon saknar sina söner men å andra sidan har hon ju Diamant som hon tvättar på ibland. Det var ett bra tag sedan jag badade Astrid. Det börjar att bli dags. Hon har en väldigt tacksam päls och det är knappt att jag behöver kamma henne. Apropå päls så ska ni känna på hennes son Naish päls. Den är så där mjuk och sval precis som en ragdollpäls ska vara!



Diamant sover mest hela tiden och hon har så underbara sovstilar! Ska försöka fota dom i helgen. Fick ett till mejl om hennes bröder där det stod att ägaren hade haft hantverksbesök. Det berörde inte grabbarna det minsta utan istället var dom nyfikna och klättrade runt i verktygslådan =)

Är inte typen som läser böcker. Jag somnar på en gång. Nu har jag fått låna en bok av en kollega, Snabba Cash, ska vara lättläst och spännande så jag ska ge den en chans. Vad det gäller mitt Gallstensbesök så har det nu bestämts att den ska opereras bort. Skönt så slipper jag fler gallstensanfall!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Underbara lilla Märta! Så söt när hon sover <3
    vi längtar ihjäl oss här!kan de inte bli utställning snart? =)hihi kramis
    /Kristin

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Jag förstår att ni längtar!! Ni får tänka att ni får ha henne resten av livet sen ;)
    Hon växer så det knakar =)
    Kram Maria & Märta

    SvaraRadera