fredag 13 november 2009

Lite nytt om ditt och datt =)

Sverige är verkligen ett litet land. Det är alltid någon som känner någon och så känner man samma person, om ni förstår vad jag menar ;) Som idag när jag pratade med Topas och Opals ägare, Birgitta. Hon berättade att dom hade besök på sitt jobb från kollegor från andra delar av Sverige. Birgitta hade berättat för den kollegan om sina nya familjemedlemmar och då visade det sig att den tjejen också är uppfödare av ragdoll och visste vem jag var. Ni kan ju förstå vad jag tänkte sönder min hjärna för att komma på vem det kunde vara när hon berättade det för mig. I kattvärlden vet man oftast vilka varandra är utan att känna personen och så var det i det här fallet. Inte konstigt att jag inte kom på vem det var *haha* Den uppfödaren tyckte att Astrid är en sådan fin katt och hon blev speciellt förtjust i Topas, kul! Förresten så har grabbarna Bus fått nya namn nu, Äntligen =) Birgitta har bestämt sig för Sean i Sean Connery och Pierce efter Pierce Brosnan. Fina och passande namn på stiliga killar!

Lilla Tiga som jag först skulle behålla löper nu! Tyvärr så passar det inte riktigt med allt runtomkring nu så hennes ägare får vänta till nästa löp innan det kan bli små trollisar. Den kombinationen tror jag på och blir det något extra fint så kommer jag att slå till *hihi* Drömmen är en kattunge med Tigas look och Frappes typ och färgen.......helst brun!

Tiga



Tommy fixade med våra fönster i går och hade då full span på baksidan som vetter mot skogen. Där ser han Loke som just har fångat en ganska stor sork, troligtvis en åkersork. Sorken låg död framför Loke, då SVISCH så kommer en skata och tar den mitt framför ögonen på Loke!! Dom är inte så lite fräcka dom där skatorna! Då fick vi förklaringen på var alla halvätna möss och sorkar tar vägen.

Kram M

1 kommentar: