lördag 7 november 2009

Opal och Topas, Klubbmästerskap

Nu har jag lämnat grabbarna Bus till sitt nya hem. När jag kom dit och öppnade buren så gick dom direkt ut och undersökte nyfiket sitt nya hem. Bollar och andra leksaker var inte intressanta utan det enda som gällde var utforskning. Vi visade dom var lådan var och det tog inte lång tid förns Topas gick dit och krafsade, kort därefter fick han sällskap av sin bror =)
Matskålarna fann dom också ganska snart. Känns otroligt skönt att dom gick på lådan och åt inom loppet av två timmar. Medans vi satt och fikade så tänkte vi på hur tyst det blev. Opal hade gett ifrån sig små ynkliga pip innan. Vi letade och fann dom sovandes bakom gardinen i köket. Birgitta flyttade dom och lade dom i den mjuka soffan istället. Trollisarna var så trötta att dom knappt märkte att dom blev flyttade *hihi*



Det är inte riktigt klart än vad dom ska heta. Blir kul att få höra sedan vad det blir. Innan skulle ju Opal heta Keso men nu när Birgitta har två killar så tror jag det blir namn som passar ihop typ Bill och Bull ;)
Allting känns så otroligt bra och jag ser fram emot att höra av Birgitta på måndag om hur det har gått!

Fick ett samtal när jag var och handlade. Det var Fanatics ägare Linda som ringde och hon lät väldigt glad! Då kom jag på att hon och Fanatic var på Klubbmästerskap. Linda berättade att domare var Åsa Hammarlund och Fanatic vann Bäst i Ras. Visserligen var det bara tre ragdolls men det är ändå Jättekul!!! Åsa valde också ut Fanatic till sin Hjärtekatt. Åh vad stolt man blir som uppfödare =) Hon trodde också att han skulle bli en bra avelshane.
Precis som på den senaste utställningen så hände det en liten olycka framme på domarbordet.........Fanatic lade en kabel....*pinsamt* =)



Härligt med glada nyheter, precis vad jag behöver!
Kram M

2 kommentarer: