måndag 9 november 2009

Mejl

Har fått lite roliga mejl som jag tänkte berätta om.

Fick ett svar på mitt mejl till Birgitta som har grabbarna Bus där hon skriver att allt fungerar bra. Dom sover i hennes säng och väcker henne vid 6-tiden för då är det dags för bus *hehe* Hon är så glad för sina "Trasdockor" och jag riktigt känner värmen i hennes mejl. Det ska bli kul att få svar på hur det har gått idag på deras lediga gosdag.

Igår fick jag mejl ifrån en kattungeköpare som köpte Cattleya (hona) ifrån första kullen. Leya som hon heter nu väntar sin andra kull och det ska bli så spännande att se vad det blir för små Trollisar. Tydligen har hon redan nu blivit stor som en fotboll så det är nog en hel drös därinne!! Kul med barnbarn =)
Apropå Leya så är jag hos hennes kastrerade syster Disa som bor hos min mamma. Disa är en väldigt speciell dam och jag får höra nya grejer hon har för sig varje gång jag kommer hit och hälsar på. Idag berättade mamma att så fort hon sätter sig ner och stickar så kommer Disa och smyger upp i famnen och lägger sig över hela stickningen. Normalt sett så är hon inte någon knäkatt. Som ni vet så är hon en vanekatt som håller på tiderna. Varje lunch när husse kommer hem och äter så sätter hon igång och jamar HÖGT för hon vet att av husse får man något gott *hihi*
Slutligen måste jag också berätta om igår när mamma kommer in i vardagsrummet och ser att hennes man inte sitter i "sin" fotölj varpå hon frågar varför. Svaret blir:
Disa har tagit min plats!

Underbart, vilken kattvän!!!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar