fredag 27 november 2009

Första badet!!

Så nu ÄNTLIGEN har jag badat Diamant, puh! Det gick som jag trodde.......jättebra!Hon gjorde sina rymningförsök men sa inte ett pip. Lite skillnad mot hennes vilda halvsyrra Tiga som skrek som en stucken gris *haha* Det är väldigt tacksamt att bada en sådan där liten fjärt med lite päls om man jämför med Atlas, klumpeduns med sin långa päls och lurviga mage. I och för sig så sitter han still när man badar honom men det tar sån TID att skölja ur alla produkter! Skruttan skakade som ett litet asplöv när jag var klar med badet. Satte mig på golvet och skulle föna henne. Det gick precis som med badet, inte ett pip men en del rymningförsök. Det var inte som Lokes första föning, satte igång fönen och han var borta *hihi* Diamant tyckte att det var väldigt onödigt att föna magen så då gjorde hon en del skutt för att fly men jag var snabbare. Fönade henne halvtorr så nu har hon fått egen tid att tvätta sig och det gör hon. Jag måste ha missat en del ställen ;)



Trodde nog inte att det skulle bli några utställningar på ett bra tag för att jag har tydligen packat undan min utställningväska med skynke odyl. Har letat som en tok men jag tror att dom ligger i förrådet i källaren. Får ta tag i det i morgon och kika ordentligt på hur Diamants päls egentligen blev och prova mina olika borstar på henne. Som det är nu har jag bara kammat henne med mirakelkammen.

Imorgon blir det förhoppningsvis lite bilder på henne. Dom sista här hemma så det gäller att passa på =)
Trevlig helg!

KRam M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar