fredag 6 november 2009

Lille Topas

Eller store kanske man ska skriva, han väger ju faktiskt 2 kilo!!
Tänkte jag skulle berätta för er vad som kommer att hända med kullens busfrö.
Hans tilltänkta matte har tackat nej till att köpa honom efter att hon fick höra om blåsljudet. Jag har full förståelse för det och är väldigt ledsen för att det blev så här. Det är som sagt inget jag kan råda över men jag VET hur mycket hon har längtat efter Liten som han skulle heta och jag VET att han skulle få det jättebra där.



Jag har pratat med Opals ägare som redan från början ville ha två katter ifrån mig. Har frågat om hon vill ha Topas och har självklart berättat hur läget är och att vi får åka till en veterinär om några månader och kolla upp honom igen. Det ville hon =) Topas kommer alltså att få flytta med sin bror och få det jättebra i sitt nya hem. Är jätteglad för att både jag och Topas får den här chansen! Tanken är att den nya ägaren ska kastrera båda killarna vid ca 7 månaders ålder och då tror jag att det är ganska lämpligt att kolla hjärtat på samma gång.

I morgon ska jag åka med killarna till sitt nya hem. Det ska bli kul och spännande att få se hur dom kommer att reagera på sin nya miljö. Självklart så berättar jag i morgonkväll hur det har gått!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar