onsdag 29 april 2009

Vilken morgon!!

Tommy hade redan åkt till jobbet när jag och Lowa skulle till dagis. SÄtter oss i bilen och startar. Trodde jag!! Motorn klickar bara, bilen är död!!!! Shit, vad ska jag göra, klockan är 6 på morgonen och Tommy är i Nykvarn dvs tjottahejti. Tar en chansning och ringer på dörren hos grannen. Bor på landet och har inte så värst många permanentboende grannar som är hemma. När vi är på väg därifrån öppnar han dörren i kallingarna. Min underbare granne drar på sig byxorna för att komma ut och hjälpa mig. Först försöker han att rulla igång den nerför en liten backe till asfalterade vägen men icke. Han går hem och letar efter startkablar för sådana resurser har inte jag *pinsamt*
Han kommer med sin bil och vi får dit kablarna. Det är lite läskigt tycker jag att kabelstarta men det gick bra!! JIPPI!! Full fart mot dagis, glömde tom triangeln som jag hade satt ut på vägen *haha*
När jag kommer hem från jobbet så ligger den på uppfarten! Tur att man har så goa grannar!!!!
Det som hade dragit ur batteriet var mina backljus som "hänger" sig och lyser fast jag inte trampar på dom, suck! Det blir till att smörja dom i helgen.

Katterna, ja dom har mest sovit och sprungit ut och in genom balkongdörren ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar