fredag 17 april 2009

Bada katt

Fredag, IGEN!!! Gud vad skönt!!!
På söndag är det dags för utställning för Tiga så idag ska hon badas. Tiga bor hos min halvfodervärd Tessan och jag har en sån tur att hon är jätteduktig på att bada katter så jag behöver inte bry mig =) LYX!! Första gången som Tessan skulle bada Tiga så skrek hon i högan sky och tyckte inte alls att det var en underbar upplevelse.....Stackars Tessan kände sig jätteelak mot sin älskling men allting slutade gott! Tiga blev kanonfin i pälsen och glömde snabbt vad hon blivit utsatt för. Tur att man har en gamling som har badat minst tusen gånger och mest sitter och väntar på att man ska bli klar. Minns så väl när jag skulle bada Loke första gången som kattunge. Badningen gick bra men sen var det dags för föning! Satt på golvet med Loke i ena handen och fönen i andra. Satte på fönen och VIPS så var Loke borta!! *haha*
Gangster går ganska bra att bada. Han skriker inte eller försöker rivas utan han försöker mest att rymma så det gäller att bada snabbt som sjutton.
En tanke till Tessan som ska bada Tiga och alla andra som badar idag. Tack Tessan för att du gör det så bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar