söndag 26 april 2009

Pälsåtervinning och öron


Igår satt jag och kammade Atlas på balkongen. Tussarna lade jag i en kruka så dom inte skulle blåsa bort. Det blir en del päls, kanske inte ska kamma FÖR mycket så att han har någon päls kvar till nästa söndag ;) Hursomhelst så satt jag och åt frukost nu på morgonen och ser att en liten talgoxe tar en tuss i sin näbb och flyger iväg med!! Men vad roligt, den håller nog på att bygga ett varmt bo åt sina ungar. Jag kan verkligen tänka mig hur varmt och mysigt det måste vara att ligga i ett "pälsbo". Naiv som jag är trodde jag att jag skulle få en bild på den när den hämtar lite mera päls men icke *haha* Det blev bara en bild på en skräpig tuss.

Efter senaste utställningen när domaren sa att Naish har lite stora öron så har jag blivivt besatt av öron!!! Det är helt sjukt men så fort det kommer upp någon bild på en BIS katt på klubbhemsidorna som jag inte har sett förut så måste jag genast kolla in öronen! Och NEJ, jag tycker inte att Naish har större öron än någon annan. Det ska bli mycket intressant att höra vad domaren har att säga på Speedcats utställning. Jag vet, man ska inte älta men ibland är det svårt att låta bli =)

1 kommentar:

  1. Jag kammade också mina pälsmonster ute igår och visst är det trevligt om små pippifåglar kan få glädje av pälsen! Det lossnar ju rätt mycket så här års!
    Förra våren hade vi en pippi som flugit in genom nätet på altanen och som samlade ihop katthår från klösmöbeln. :-)
    Katterna var inte ute just då! *fniss*

    SvaraRadera