onsdag 22 april 2009

Dräktighetstecken??


Varje gång Astrid har kommit hem ifrån sin kavaljer så har jag tänkt att det går ju snabbt tills man ser om hon får hallontuttar. Två veckor, det säger ju bara "Swosch ". *HAHA* Eller hur?!!

Två veckor är en EVIGHET!! Vid varje väntan, även denna gång så granskar jag Astrid och hennes temperament. Jag har tyckt att hon sover lite mer och kanske äter lite mer.....Har hon inte blivit lite keligare??? Dags för vägning. Nej, då hade hon inte gått upp något men det var ju kanske lite tidigt i dräktigheten för att öka i vikt?! Att det ska vara så svårt att hålla sig ;) Men lite kul är det att analysera! Hennes allra första dejt tog inte, samma hane men det blev inget där heller. Nu med facit på hand så var det för att hon lägger sig på sidan och man måste hjälpa till. Det fick bli en ny hane, Yanis. En stilig och erfaren hane med en erfaren matte som visste att hon behövde hjäpa till. Det tog!!! Fem krabater blev det i den kullen, orkidékullen.

Tyvärr blev det samma misstag när det var dags att para Astrid för nästa kull. Faktiskt så anade jag att det inte hade tagit när hon kom hem för att hon löpte i flera dagar efteråt. Men man vet ju inte. Hanägaren hade sett att dom hade fått till det men Nej det tog inte. Hanen kastrerades så det var bara att leta efter en ny hunk. Fann tjusige Goliat. Där blev det också två besök innan ägarna fick hjälpa till för hanen. I den kullen blev det 6 livliga trollisar, vindsurfingkullen.

Nu då, nu har Astrid varit på besök hos stilige Ecco. En kombination jag verkligen tror på!! Och ja, jag granskar Astrid hela tiden *haha* Hon är väldigt sällskapssjuk, hon sover mycket......Jag vägde henne i lördags, då vägde hon 4.160 kg. Har precis vägt och fotat henne nu och vågen stannade på 4. 258kg. Hon hade visserligen precis ätit men det ger mig hopp =)

På måndag borde jag se......hoppas hoppas!

2 kommentarer:

  1. Spännande. Här hemma håller vi tummarna för vackra Astridbebisar.
    Kram Kram till er från brollekattfamiljen

    SvaraRadera