torsdag 23 april 2009

Dammsugning och S*Tillemora´s Cattleya


Det här med dammsugaren är ganska fascinerande. Undrar vad det beror på att vissa katter är rädda för den och andra inte. Då menar jag självklart att ingen har haft någon hemsk upplevelse eller så. Här hemma så är Loke och Atlas rädda. Jag behöver bara dra omkring den, avstängd, på golvet så springer dom och gömmer sig. Å andra sidan så är dom inga supertuffingar annars heller. Medans Astrid och Gangster knappt bryr sig. Katterna med lite med skinn på nosen ;) Astrid kan ligga på klösträdet och jag dammsuger runt om henne, hon ligger kvar.

Astrids dotter ifrån första kullen, Cattleya, har kattungar som nu blir 12 veckor. Så söta =) Jag är särskilt förtjust i en blå colourpoint som heter Angelique. Jag har blivit lite svag för colourpoints, det är nog för att man inte ser dom på utställningar så ofta eller överhuvudtaget. Annars tycker jag att Cattleya har utvecklats till en söt dam. När hon bodde här hemma var hon kullen busfrö nr1. Hon var den som öppnade ögonen först, den som klättrade ur bokorgen först, den som klättrade över lilla väggen först, den som.....ja listan kan göras lång. Hon var först med allt. Den kullen bodde i Lowas rum innan dom blev rumsrena med en liten plywoodskiva i dörrhålet. Jag minns så väl när Tommy står i köket och säger till mig att det står en kattunge i hallen. Ojdå tänker jag, Lowa har nog lyft över den. Lyfter tillbaka den och VIPS! så stod hon i hallen igen!! Cattleya den lilla rymmaren.*haha* Det är så kul när kattungarna får sina små personligheter. Bilden är på Cattleya eller Leya som hon heter nu, som kattunge. Det riktigt lyser BUS i hennes ögon!!

Igår kväll hade familjen gått och lagt sig så jag satt vid tvn en stund och zappade med låg volym. Katterna låg och sov runt om mig, så mysigt. Den som sov djupast var nog Gangster för att han snarkade rätt ordentligt, sötgubben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar