torsdag 30 april 2009

Skendräktighet och kattungeköpare


Börjar att fundera på om Astrid är skendräktig. Hon visar inga tecken på hallontuttar men däremot har hon ökat i vikt. Jag vet vid hennes tidigare parningsförsök när det ej har lyckats så har hon ändå gått upp lite i vikt....det gjorde mig hoppfull. Men det visade sig vara falskt alarm =( Astrid kanske helt enkelt tror att hon har blivit parad och därför äter mer mat....Eftersom det känns kört med hallonen( fast jag hoppas lite efter vad Ing-Marie skrev) så väger jag henne en gång iveckan så får jag hoppas på viktuppgång. Jag uppdaterar vad som händer här på sidan!
Startade en tråd för ett tag sen på ett forum om hur skendräktighet visar sig men det var knappt jag fick något svar...ändå tycker jag att folk pratar om att deras katter har varit skendräktiga, konstigt! Jag ska starta en sådan tråd nu på Ifokus så får vi se vad raggisfolket svarar! =)
Idag fick jag ett samtal från min fodervärd som har Tiga. Hon ville bara tala om vilken urmysig katt hon är som spinner och gosar i massor!! Vad glad man blir av sånt =) Precis lika glad blir jag när jag får mejl av mina kattungeköpare. Fick ett förra veckan från tjejen som köpte Bic och Neilpryde. Ni skulle läsa dom, hon skriver så roligt och man riktigt ser framför sig hur mysigt hon har det med brorsorna!Lite då och då får jag mejl från Cattleyas köpare i Skåne. Lilla Cattleya som har blivit mamma, kul!!
Sen har vi Mille som bor hos Elin och har blivit en riktig bamsing *haha*
Förutom min mammas katt Ludisia så är det nog faktiskt Anns katt, Naish jag har träffat mest. Men det är ju inte så konstigt eftersom vi åker på utställningar ihop.
Tack alla underbara kattungeköpare för att ni har gett kattungarna sådana bra hem!!
Bilden är på Atlas som kattunge!!! SNygg redan då! ( Ögonen är lite väl blå ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar