måndag 20 april 2009

Astrid






Historien bakom Astrid.

Nu skulle jag äntligen uppfylla min dröm och starta en liten uppfödning. Hade en önskan om att ha en blå bicolour hona till avel och utställning. Sökandet började och jag tog kontakt med flera uppfödare som hade eller ev väntade blå bicolour honor. Det var lättare sagt än gjort. Antingen var dom tingade eller så var det restriktioner och det är jag emot. Jag var på vippen att ge upp när jag beklagade mig för min kattvän Ann. För att göra en lång historia kort så fick jag tips om att Wenche skulle omplacera sin tänkta avelshona och jag fick gärna åka och titta.

Förväntansfull åkte jag dit och jag blev inte besviken!! Vilken SÖT liten docka!!!! Henne ville jag ha!!!Min dröm hade gått i uppfyllelse! Wenche sa att hon såg ut som en liten radiobil eftersom hon alltid hade svansen rakt upp *haha* I stamtavlan heter hon Mara och det var de Wenche kallade henne. Jag bytte namn till Astrid och jag trodde Wenche skulle DÖ när hon fick höra det namnet *HAHAHa*

När jag kom hem med Astrid spatserade hon in i huset som om hon alltid hade bott här. Kom någon av kastraterna fram till henne så fräste hon men låg tryggt kvar på sin plats. Det är en trygg dam med mycket skinn på nosen. Tack Wenche för en underbar katt!!

Astrid är Lowas katt och dom två älskar verkligen varandra. När Astrid flyttade in hos oss var Lowa drygt ett år. Så fort Lowa skrek sprang Astrid fram till henne och strök sig. Hon tror nog att det är hennes bebis.

I skrivandes stund har hon haft två kullar. Dräktigheterna och förlossningarna har gått bra och hon har tagit väl hand om sina små. Vi får gärna pyssla med dom så länge vi lägger tillbaka dom när dom börjar att pipa. Om en vecka hoppas jag på att hon har fått hallontuttar! Nu har jag kommit på ett bra namntema =)

AStrid har tyvärr lite vitt på sitt ena öra så jag kan inte ställa ut henne men vad gör väl det. Jag vet att hon är vacker!!!



3 kommentarer:

  1. Underbar historia om Astrid :)
    Och dessa bilder på barn och katter ihop...finns inget sötare :)

    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna!
    Kul att du tittade in tillslut *haha*
    Kram MAria

    SvaraRadera
  3. De där bilderna!! <3 <3
    Hälsningar från Tre katter + matte

    SvaraRadera