söndag 19 april 2009

Utställning i Surahammar

Då var det äntligen dags för Klösets utställning. Jag hade med mig Tiga och Ann hade med sig Naish ( Oscar ). Det var inte alls många raggisar där, ett femtontal ungefär. En som hade kommit dit från Göteborg var Zvazdan ( S*Eurovision ) m sällskap. Det är alltid kul att träffa raggisfolk från andra delar av landet =)
Våran domare Lena Nordström bedömde raggisar sist på dagen så det var en låååång dag innan det var våra katters tur. Båda fick Ex1 och bra bedömningar. Det som var mindre bra på Tiga var hennes dominanta ögon och Oscars öron var lite stora och för breda i basen. Så tyckte Lena och på nästa utställning är det en ny domare som tycker ngt annat. Måste ändå ta upp det här med Öronen! Det har diskuterats på ett forum och där tycker en del att vi ska vara vaksamma så att inte öronen blir för små och smala i basen. Hellre att öronen är lite stora som kattungar så att dom har ngt att växa i. Det håller jag också med om! Min väns katt Trasan som jag gratulerade i ett tidigare inlägg är ett BRA exempel vad det gäller öron storlek. Tyvärr har jag inga bilder att visa men ska försöka att förklara mig.
När han var ca 4 månader hade han Stora öron och var ingen snygging. Idag är han färdigväxt och öronen är i bra storlek. Kroppen har växt i öronen så att säga. Han får bara beröm får sin öronstorlek. Så det finns hopp för Oscar och hans öron ;)
Vad gäller Tigas dominanta ögon så håller jag med, precis som Atlas så spärrar hon upp dom när hon blir lite osäker. Annars är hon SÖT som socker =)
Det var en bra ordnad utställning med bra flyt. Lugn och skön stämning med gott om plats i burraderna! Stor eloge till Klöset!!
Nu är det bara att ladda till nästa utställning som blir i Märsta med Atlas. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar