onsdag 15 april 2009

Atlas






Här kommer en liten presentation av min älskade Atlas. Han föddes hos Lotta, Mimmi och Peter i mars -02. Atlas är min allra första raskatt. När han flyttade in till oss så hade Gangster redan bott här i ca tre månader så jag trodde att allt skulle gå kanonbra men där fick jag Tji! Gangster var riktigt tuff mot Atlas. Vid ett tillfälle satt Gangster uppe på en stol och lurpassade på Atlas som glatt kom gående. Tänk er en scen i en tecknad film. MJAOU!!!!!så hoppade Gangster på stackars Atlas som snabbt blev räddad av mig. En vecka tog det innan det hade lagt sig och dom blev vänner.
Innan Atlas kastrerades så han hann få två kullar med totalt 8 ungar. Kul!
Jag och Atlas har åkt en hel del på utställningar runt om i landet och i dag kan han titulera sig EP!! Jag är så stolt över att få äga en sån fin katt och framförallt en sådan snäll och gosig katt.
Bilden som jag har lagt in på honom tycker jag visar hans snälla och försiktiga sätt =)
Atlas och jag är som hink och spade. Han följer mig vart jag än är, får knappt gå på toa ifred *haha* På nätterna sover han vid min huvudkudde.
Trodde att jag hade ställt ut honom för sista gången när han blev EP men icke. Har anmält till Speedcats utställning och då som senior så det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar