söndag 12 april 2009

Gangster




Låt mig presentera Gangster, familjens stora huskatt. Gangster föddes år 2001 och -02 flyttade han hem till mig och Tommy. Gangster var min första egna katt sen jag flyttade hemifrån. När jag fick hem honom var han 12 veckor och vägde 2,2 kg och hade stora svarta tassar. Gangster har alltid var en framåt och social kille som älskar mat och att gosa =) Natten då han blev könsmogen kommer Tommy aldrig att glömma. Det var natten till första arbetsdagen efter en 5 veckors lång semester. Gangster satt i sovrumsfönstret hela natten och vrålade efter tjejer. MIAOUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!! Morgonen efter var det bara för mig att ringa till veterinären och beställa tid för kastrering *haha*

Våran dotter Lowa har alltid kunnat hantera Gangster som hon vill, han bryr sig inte. Som bebis kröp hon upp på honom när han låg på golvet. Om han tyckte att hon var jobbig så reste han sig bara och gick därifrån.

När vi har gäster hemma passar Gangster gärna på att få lite extra klappar.

Alla borde ha en egen Gangster !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar