lördag 1 maj 2010

Vitsippsflicka

När Loke kom hem igår efter två dagar på rymmen så märkte man tydligt på honom att han var mer på sin vakt och lite nervös. Astrid kände nog i luften att det var något med honom eftersom hon flög på honom när han kom ut från toaletten, stackarn. Idag har han legat hela dagen i tvättkorgen och sovit djupt. Förstår verkligen att han behöver sova mitt hjärtetroll =)

Lowa ska på kalas. Hon går och trampar och frågar konstant hur mycket klockan är och när vi ska åka. Det är inte lätt det där när man är liten *haha* För att få tiden att gå så tog vi med Astrid ut på grannens tomt där marken täcks av vitsippor, härligt! Astrid gillade sin utflykt och smög omkring bland vårblommorna.







När Astrid gick upp mot grannens hus så slog det mig vilken lååååång svans hon har =)








Annars är min dag inriktad på storstädning. Katterna fäller en hel del och dammråttorna förökar sig, vet inte riktigt hur det går till ;)

Jag kan avslöja att jag nu har bestämt mig helt för att det blir en till raggis så fort jag har hittat någon lämplig som jag får köpa. Jag har hört av mig till en uppfödare som har en intressant kull på gång. Blir det ingenting där så har jag en till som jag har span på! Jag har två intressanta parningar själv till sommaren men jag tror att det är bättre att få in nya linjer MEN har jag inte hittat någon tills jag får trollisar i huset så vet man aldrig hur de blir!

Apropå trollisar så har Nettans, som har S*Big Breezes, kattungar flyttat till sina nya underbara hem! Hua vad fort tiden har gått, fattar ingenting!! Även en kastrerad maine coon hona har flyttat så jag kan verkligen förstå hur tomt det är där nu. Alla kattungar ska ställas ut i Uppsala i juni ( tror jag det var ) så då ska jag absolut åka dit och kika.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar