tisdag 18 maj 2010

Astrid på dejt....

Ja, det blev att jag åkte igår med Astrid till Frappe. Jag blev så osäker på hur jag skulle göra, velade fram och tillbaka. Tillslut bestämde jag mig för att ringa och rådfråga Ann och klok som hon är så tyckte hon att jag skulle åka igår och så blev det!

Så igår var det fort hem och hämta Astridgumman innan det bar av mot Värmdö. Jag hade tur för färjan stod inne i Vaxholm så det var bara att åka på. Under bilresan var Astrid pratsam som vanligt =)

Väl framme fick hon i lugn och ro kolla in sin nya miljö innan Frappe släpptes in. När han kom in så var hon som hon alltid är mot sina dejter i början, en riktig bitch! Ja men hon är verkligen det!! Hon fräser, morrar och gjorde tom ett utfall mot stackars Frappe som inte vill något ont. Men det brukar sluta lyckligt och vad jag förstod det som från Yvonne så har Astrid nu släppt in Frappe och han har försökt men det har nog tyvärr inte blivit någon lyckad parning.

Problemet är att Astrid lägger sig på sidan och då blir det svårt för hanen att få till det. Yvonne har försökt att hjälpa till men det är svårt. Å andra sidan så resonerar Yvonne att dom klarar det i naturen och då borde dom få till det själva och jag hoppas att hon har RÄTT! Men självklart ska hon göra så gott hon kan =)

Nu är det väldigt tomt här hemma. Det märks verkligen skillnad särskilt eftersom både Gangster och Loke är utekatter.

Hoppas nu att Astrid och Frappe får till det *hoppas hoppas*

Kram M

2 kommentarer:

  1. Vi håller tummar och tassar för att det skall bli bebbar!! :)

    Kram och tass
    //3 katter med mams

    SvaraRadera