onsdag 19 maj 2010

Trögt

Vilka dagar vi har haft och har, helt underbara!!! Sommaren är här och den är så efterlängtad. Det känns nästan overkligt att Tommy för bara ett par månader sedan stod och skottade snö på taket till förbannelse. Just då kändes sommaren väldigt låååångt borta.

Idag när jag tankade bilen så var det en farbror som också tankade. Han var så söt för han hade både skärp och hängslen *hihi* Lite tårta på tårta eller..... ;)

Annars har Yvonne inte gett mig så hoppfulla rapporter om kärleksparet. Frappe gör sitt jobb och försöker och försöker men Astridgumman lägger sig på sidan och sträcker bak ett ben ( ! ) så det blir knepigt för honom att komma till. Både Yvonne och Frappe kämpar men utan resultat, visst hon rullar sig efteråt men vad jag har hört från tidigare hanägare så skriker hon HÖGT när den sitter, så att säga =)
Om vilken dag som helst borde hon gå ur sitt löp så tyvärr gott folk så tror jag inte det blir några Trollisar det här löpet MEN jag har inte gett upp helt!!

*****Heja Yvonne Heja Yvonne Heja Yvonne *********

Annars har jag försökt att kamma Loke lite försiktigt varje dag för att försöka undvika nya tovor och pinnar som trasslar in sig i pälsen. Det går ganska bra. Några minuter hinner jag kamma innan han blir sur och vill bita i kammen. Så här fin kan han bli med nykammad man.


*Hihi* han ser ju måttligt road ut =)

Nästa nummer av SVERAK tidningen Våra Katter ska handla om Ragdolls. Jag kunde inte låta bli utan har skickat in fyra olika bilder på fyra olika ragdolls med fyra olika teckningar. Fick svar där dom tackade för dom fina bilderna. Ska bli kul att se om någon bild kommer med!Vilka bilder det var avslöjar jag när tidningen har kommit ;)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar