söndag 30 maj 2010

Kalasdax

Japp, idag är det den stora Kalasdagen. Lowa går här hemma och längtar tills vi ska åka till mormor. Hon har ritat en fin teckning med mormor, Janne och katten Disa, så fin =) Själv köpte jag ett par guldörhängen. En kollega på jobbet har jobbat med mamma för 25 år sedan och dom har inte setts sen dess och hon ska komma till kalaset som en överraskning. Det ska bli så kul att få se mammas min, jag längtar *hihi* Solen skiner ute så det är verkligen ett bra kalasväder!

Det här med en ny dator är både bra och dåligt. Bra med alla nya finesser, som nu när jag laddade ner två nya bilder så fattade datorn direkt vilka som var nya och jag behövde inte markera vilka som på den gamla. Apropå bilder så har jag flera mappar med bilder på den gamla med bilder på Atlas som jag har raderat på kameran och gärna vill ha kvar. Tydligen finns det en "sladd" så man kan ladda över bilderna. Får fixa det sen för dom bilderna MÅSTE jag ha!

Katterna har en gammal ekstol här hemma som är deras favorit. Det är bara dom som använder den. Jag har nu köpt en gammal fransk mjölsäck som jag har lagt på så att den ser lite roligare ut när inte ett pälsmonster ligger där =)



Pälsmonster leder mig osökt till Gangster. Jösses vilken tid det tar för pälsen att växa ut på hans svans. Det var nu en månad sedan pälsen rakades bort där. Så här ser det ut nu!



Det ser iallefall väldigt bra ut och det är inga tendenser till att varet är på väg tillbaka. Det är annars vanligt att det kommer tillbaka så veterinären sa att jag skulle hålla koll.

Morsdag idag och jag har fått massor av choklad av Lowa nu på morgonen, mums!! Hur ska jag nu kunna hålla " inget godis i veckan ;) "

Nu ska jag stryka, hoppa in i duschen och sen blir det KALAS!!!! Tjohoooo!!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar