onsdag 5 maj 2010

Omplacering

Topas och Opal ska få ett nytt hem och ingen är lyckligare än jag! Jag har mejlat med deras nya ägare och även pratat lite i telefon och det känns jättebra! Killarna kommer att ha tillgång till en innätad balkong och även få gå ut i sele då dom har mycket grönområden, toppen =)

Vi har talat om att Topas har ett blåsljud på hjärtat. Det är väldigt viktigt för mig att hon vet det ifall att hans liv skulle bli kort....Som det ser ut idag så är han pigg som en lärka så vi håller tummarna för att det växer bort.

Dom ska flytta låååångt bort, ända till Lidköping! Men vi kommer absolut att hålla kontakten. På fredag ska jag och en kompis åka med dom till Köping så möts vi på halva vägen.

Det är så skönt ska ni veta att få ro i hjärtat nu när jag vet att dom får det bra!

Apropå killarna så kom jag att tänka på deras syster Märtis som verkligen har det bra! Mina underbara fodervärdar =) Fick mejl häromdagen och hon har pipit lite men det verkar inte vara något löp, skönt för dom *hehe* Tanken är att jag ska ultraljuda Märtis för hjärta och njurar i slutet på Juni. Sen om allt ser bra ut så är det fritt fram för en dejt! Så spännande!!!



Astrid har blivit väldigt sällskapssjuk sen Atlas lämnade oss. Hon har tom blivit en knäkatt. Ibland jamar hon olyckligt *snyft* Tyvärr så är det inget löp på gång vad jag märker.



Har fått lite nya bilder på S*Sprattelkatens kattungar.....visar dom i morgon ;)

Kram M

2 kommentarer:

  1. Så jag ska nästan bli granne med killarna. Vad trevligt! Å en sak till, lägg inte ut några kattungebilder. Nu jagar jag ju en hankatt, liten långhårig sak, som får går ut och in som den vill, när den är tillräckligt gammal, eftersom det finns plats för en till nu när Gamlekatten Sigge vandrat vidare.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr Skat-Ann, jag älskar ju att retas så så fort jag får kattungebilder så tänker jag på dig när jag lägger upp dom på bloggen *hehe* ;)

    Hoppas du hittar en kisse!

    SvaraRadera