onsdag 14 april 2010

Våren

Tänkte skriva vårtecken som rubrik men nu är det väl ändå verkligen VÅR, både i almanackan och ute, härligt! Nu har man pysslat inne en lååång tid och nu börjar allt utejobb som tex krattning och rensning av döda växter. Apropå växter så har jag bestämt mig för att bara köpa en Humleplanta som ska klättra upp för den tuggade Thujan och sen blir det bara Lavendel! Lavendel för att den är fin, luktar gott, trivs i våran torra och sandiga mark och rådjuren ratar den *hehe*

Igår när jag tog upp Astridgumman och skulle pussa på henne så såg jag till min förskräckelse att det kröp en fästing på hennes vackra vita huvud!!! * BLÄ & URK! *
Jahopp, nu är dom oduglingarna tillbaka =( Den åkte givetvis ner i toaletten *moahahaha* Skadeglädjen är den sanna glädjen. Imorse låg det en proppmätt rackare på vardagsrumsgolvet. Glad att jag såg den för det är verkligen inte trevligt att trampa på dom *splash!*

Imorgon blir det till att ta en sväng förbi apoteket och köpa Frontline.

Efter att ha hämtat Lowa från dagis så strosade vi runt lite på tomten. Lowa hittade blåsippor som hon plockade, jättefina! Passade på att föreviga den vackra vårdagen för på fredag väntas oväder, snöblandat regn och endast tre plusgrader. Aprilväder med andra ord!







Jag har räknat ut att det skulle vara alldeles perfekt om Astrid blir parad i slutet på april / början på maj för då väntas det Trollisar när jag har semester ;) Tänk om Astrid kunde göra som jag ville någongång *hihi*

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar