torsdag 29 april 2010

Gangsters återbesök

Nyss hemkomna ifrån Veterinären Matilda.

I yngre år kräktes alltid Gangster när han åkte bil men nu har det gått riktigt bra! Knappt att han säger ett litet mjau *stora killen*

Matilda som veterinären heter har en privatklinik och hon är helt fantastiskt duktig, gullig med djuren och tar sig tid. Nu var det här ett återbesök så det kostade ingenting, bara en sådan sak!

Hon tittade på svansen, sprutade in lite "rengöringsvätska" och sa att hon tyckte det såg riktigt bra ut =) Jag berättade om hur svårt det var att få i Gangster tabletterna och då gav hon honom en dos i sprutform som räcker i 24 tim. Skönt, då slipper jag brottas ikväll och i morgonbitti ;) Jag fick även med mig en tom spruta som jag kan fylla med vatten och spruta in i mungipan efter att jag har gett tabletten så att han sväljer. Det var ett bra tips som jag fick av Ann.



Annars sa hon att jag måste hålla koll på svansen så att inte varbölden kommer tillbaka vilket är vanligt.

Ikväll var det visst om kattmat eller kattsand på tvprogrammet Plus. Det måste jag ju se!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar