måndag 12 april 2010

Mina favoritbilder på Atlas

Saknaden är enorm!! Atlas var en riktig mattekatt och vi var som hink och spade. Vi har farit landet runt på utställningar och Atlas har varit en lite blyg kille men alltid accepterat situationen. Jag har många bedömningssedlar där det står "Mummys Boy" på allmänt intryck. Han blev EP sen gick han i pension från utställningar. Han sov alltid vid min huvudkudde, spinnandes tills vi båda somnade. Atlas ville gärna vara med överallt, gick jag på toa så passade han oftast på att också gå på toa. Hörde han att jag var ute på tomten satt han och jamade vid dörren tills jag kom och hämtade honom, satte på honom selet och likt en hund följde han mig. Jag kommer aldrig att glömma hans vackra stora blåa ögon som tittar på mig och blinkar sakta, kärleksfullt.....
Ingen kommer att vara som Atlas och jag kommer aldrig att glömma honom eller sluta att älska honom, min stora KÄRLEK!









Vi fick 8 år tillsammans. Åtta fantastiska år =)

Nu har Atlas vandrat över regnbågsbron och har det bra där han lekar med Sune, Sudden, Denise och många andra fantiska regnbågskatter!

/ M

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än fälla tårar när jag läser det fina du har skrivit om Atlas!
    Jag är övertygad om att han kommer få det jätte bra på andra sidan regnbågsbron där han slipper lida, även om det känns jätte tomt och tungt för dig!
    100000 tröstkramar till er!
    kram Nathalie

    SvaraRadera
  2. JÄTTESTOR kram från Märta och oss, vi tänker på dig!

    SvaraRadera
  3. ATLAS har en del av mitt hjärta också. Alla resor och utställningar som vi har haft tillsammans under åren. Sov gott lilla Atlas även om det var alldeles för tidigt som du lämnade oss. Men jag hoppas och tror att du leker med mina regnbågskissar och alla andras regnbågskatter.Kram från Ann

    SvaraRadera