tisdag 6 april 2010

*Morr* för rådjur!

Rådjur är jättesöta och fina på alla sätt. Det har varit jättesynd om dom den här kalla, snöiga vintern MEN det ändrar tyvärr inte min uppfattning om dom! Min uppfattning är att dom sprider fästingar och Äter upp det mesta som kommer i deras väg *Grrrrr* Våran trädgård är som ett enda stort buffébord för dom rackarna. Nu när snön har smält bort så fick jag till min stora besvikelse se hur våra annars så täta, fylliga och fina thujor såg ut!!! Ingen rolig syn =(





Det blir nog bara till att såga ner Thujorna för att vad jag har hört så återhämtar dom sig inte, trist.

Jag fick jättefina saker när jag fyllde år. Ju äldre man blir desto svårare är det att önska sig något. Visst finns det saker man vill ha men oftast är dom alldeles för dyra att önska sig *fniss*

En bra och fin sak jag fick var en gratängform ifrån tillverkaren Gerbera, en gräddvit. Jag blev överlycklig. Det ska bli kul att göra gratäng och ställa en form på bordet som dessutom är vacker =)



Idag pratade jag med en kollega på jobbet som hade gullat med en 4 veckors kattunge. Jaha, gulligt tyckte jag och frågade om det bara var en kattunge i den kullen. Näe svarade han, det var fler men dom andra gjorde dom sig av med. Jag riktigt bet mig i läppen, jag blir så arg när jag hör sådant där! Han fortsätter, det var inte mening att hon skulle få kattungar igen. Ok, sa jag. Om man inte vill ha fler kattungar så åker man till veterinären och kastrerar honan. Du, jag vill inte prata mer om det här för jag blir så arg! Och vi bytte samtalsämne!
Jag finner inte ord........

Avslutningsvis så måste jag berätta om en kul sak. Vi var ju hos brorsan igår på kalas. Han hade en tjejkompis där som hade en rutig hatt, svart kappa, svart hår i flätor och svarta kläder som jag också känner och pratade med. När vi kom hem så frågade Lowa om "flickan med hatten var en trollkarl". *hihi* Så sött!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar