onsdag 21 april 2010

Akut veterinärbesök.... =(

Den här gången gäller det Gangster. I gårkväll när han kom in så såg jag att en bit päls var borta på svansroten. Försökte titta men såg inget konstigt. Det jag märkte var att han inte ville att jag rörde vid den. Försökte badda med varmt vatten men det gick inge vidare, det verkade vara väldigt ömt. Han var inte heller sig själv i humöret, var lite för sig själv och inte alls lika kelsjuk som han alltid är annars. Så idag efter jobbet packade jag in Gangster i en transportbur, tryckte pedalen i botten och åkte till en privatpraktik som jag vet har öppet hus.

Veterinären sövde honom och rakade sedan bort den ihopkletade pälsen. Hon tvättade och gjorde rent. Veterinären såg flera hål i skinnet. Såg ut som att ett djur har bitit honom ev en räv för det var en bit mellan hålen. Det hade blivit en stor varböld. Troligtvis var det bölden som har tänjt ut skinnet så att han fick en kal fläck. Såren spolades rena flera gånger efter varandra och en hel del var klämdes ut.

Jag har fått med mig antibiotika och "salva" för att spola rent. Ett återbesök är bokat till på torsdag nästa vecka.

Jag berättar mer i morgon och då ska jag försöka att fota så får ni se vad jag pratar om. Nu måste jag sova.

God natt
Kram M

3 kommentarer:

  1. Men nu får det va slut på olyckligheter....,bra att du åkte direkt till veterinären:) Jag hoppas att såret läker ihop fint nu och du får nog ge honom lite extra god mat denna vecka;)
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur!!!!!!
    *Haha* Gangster får ju alltid god mat, det vet du väl =)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Stackars Gangster!
    Men skönt att han fick träffa farbror doktor!
    Krya på dig gubben!

    //Tre katter

    SvaraRadera