onsdag 28 april 2010

Kattunge BOOM!!!

Japp, nu har jag fått rykande färska bilder från S*Sprattelkattens underbara små kattungar ( Varning Skat-Ann, fniss ). Innan jag visar bilderna så måste jag bara berätta om Lowa som så gärna vill att Astrid ska få kattungar.

Häromdagen sa hon till mig att hon kände kattungar i Astrids mage. Hmm, nej Lowa tyckte jag, det kan du inte ha gjort för hon har inga där! Hon måste löpa först. Löpa är när hon skriker HÖGT. Lowa tittar intresserat och frågande. Jag fortsätter. Ja och då måste jag ringa min kompis Yvonne som har en hane som ska para sig med Astrid... *paus* Ähum Astrid är där ett par dagar och sen kommer hon hem och då hoppas vi att hon har kattungar i magen ;) En tyst Lowa. Jag säger ok, du måste vänta tills Astrid har varit hos sin killkompis, sen så!!! *Puh* det där med blommor och bin är inte lätt att förklara för en 4-åring *haha*









Till sist har vi Eldfell som är en liten kopia av sin far Elvis =)



Här under är Pappa Elvis någon vecka äldre, lika va!?



I morgon ska jag till veterinären med Gangster och kolla upp hans svans. Tänk på oss då!

Kram M

3 kommentarer:

  1. Vilka små sötnosar.
    Klart vi ska tänka på Gangster.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Bra att du varnar, men jag kunde inte låta bli ändå. Ja jag blir sjuk. Dessutom kanske vi får göra av med gamlekatten nästa vecka, han mår inte bra. Han är gammal och mager och spyr väldigt ofta. Ska till vetr. i Vara på tisdag. Kanske dags att låta honom vandra vidare. Hemskt att säga detta men då finns det kanske plats för en kattunge.
    Hoppas allt går bra med Gangster.

    SvaraRadera
  3. Nu när Junior (Eldfell) har öppnat ögonen helt så är han verkligen en kopia av Elvis.

    SvaraRadera