torsdag 15 april 2010

Hopplös promenad

med Astridgumman! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, hon är nästintill Omöjlig att gå i koppel med. Lowa ville prompt gunga efter att vi hade ätit middag. Solen sken fortfarande så jag satte på Astrid selet så hon också fick hänga med. Betoningen ligger på hänga för det är precis vad hon gör. Hon hänger på min arm när jag kånkar runt hem från stock till sten vidare till en gräsplätt. Fördelen är när man ska fota och hittar en bra plats för då sätter man henne där och där sitter hon tills man lyfter bort henne. Nåja, ok ibland får hon tokryck och springer iväg. Tur att vi har flexikoppal ;)







Loke & Gangster följde med oss hela tiden. Det var väldigt mycket luktande i Astrids rumpa så kanske att det är löp i antågande eller vad tror ni om Astrids sängkammarblick? *Haha*



Den här veckan tänker jag hedra Atlas med att visa en bild på honom i varje inlägg.



Lowa var med hos veterinären när Atlas vandrade över regnbågsbron. Jag försökte förklara för henne att Atlas nu har flyttat till katthimlen där Sune bor. Sa också att Atlas är en stjärna uppe på himlen. Hon försökte förstå men det är inte lätt för en 4-åring. Idag sa hon till mig att Atlas kan inte vara en stjärna hela tiden för då kan han ju inte leka med Sune. Jag sa att hon har så rätt! Gullegumman =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar