måndag 26 april 2010

Ragdoll eller maine coon?

Måndag och strålande sol, kan det bli bättre? Känner på mig att mitt otursår kanske vänder snart. Man måste ju vara optimist ;)

Jag har märkt att Astrid är väldigt ensam på dagarna nu när Atlas inte finns med oss längre. Loke och Gangster är mest ute hela tiden. I helgen satt Loke och tittade på mig med sitt underbara ansikte och jag sa till Tommy att maine cooner är det något speciellt med, dom är såååå vackra, särskilt då min Loke *hihi* Tommy var snabb att haka på och tycker att jag ska köpa en maine coon. Problemet är att jag känner att mina kunskaper om rasen är dålig. Jo, jag vet hur en maine coon ska se ut men nu menar jag mer med hälsotester och kloner osv. Tyvärr är också min erfarenhet att maine cooner är lite vildare och behöver mer utrymme än en ragdoll.

Nej, det får bli en till ragdoll. Ragdollen är nog faktiskt min ras =)
Nu ska jag bara hitta en vacker hona, helst brun, rätt tecknad och bra typad
( såklart ), jag vill ju så gärna kunna åka på utställningar med henne. Det som känns bra är att jag absolut inte har bråttom utan jag väntar tills rätt lilla prinsessa dyker upp.

Om jag ska vara ärlig så skulle jag gärna vilja behålla en hona från Astrid eller Diamants kommande kull men jag måste vara klok och få in lite nytt blod till mitt pyttelilla katteri.

Usch min deklaration ligger och tittar på mig!!! Ska nog ta mig i kragen och få den gjord ikväll så att man får några stålers till midsommar !

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar