tisdag 13 april 2010

Livet går vidare

Det var så oerhört tomt vid min kudde igår när jag skulle gå och lägga mig. Atlas har ju alltid legat vid min sida. Tårarna kom och tillslut somnade jag. Trots min underbara familj och mina tre andra härliga katter så känns det tomt här hemma. Jag saknar min skugga som följde mig från rum till rum och ville vara nära mig, jämt =)



Jag är glad över att jag har mååååååånga härliga bilder på Atlas som jag kan titta på och njuta av för alltid! Livet går vidare och ni ska veta att det är tungt att skriva om honom men det känns också bra.

För att tänka på annat och lätta upp stämningen lite så tänkte jag skriva om roliga saker som Lowa, 4år har sagt och gjort.

* Hon har sett att jag alltid tittar på datumen på varorna när jag handlar. Hon kan inte digitala siffror. Jag ber henne hämta ett paket toapapper. Hon kommer med det, tittar koncentrerat på paketet och säger " Ja, mamma den här var det bra datum på! "

* Hon skulle säga var hennes boll låg " Den ligger under det GULA taket som är VITT!"

* En dam med rullator försöker att komma förbi oss, jag säger till Lowa, flytta lite på dig så att Damen kommer förbi. Hon flyttar på sig och säger " Var det där en DAM " I hennes värld har nu alla damer rullatorer *fniss*

* Hon ville ha en hjälm med tandskydd och säger till mig " Jag vill ha en hjälm med ett skydd så man inte får Snor i munnen"

* Vi brukar alltid säga att hon ska äta bra med mat innan hon får något lördagsgodis. Vid ett tillfälle säger jag att hon ska äta upp maten, då säger hon "Ska jag äta upp maten eller ska jag äta Bra med mat? " Rackarns, där satte hon dit mig ;)

Tack för gulliga inlägg, mejl och sms! Det värmer!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar