torsdag 22 april 2010

Fortsättning Gangster



I morse skulle jag ge Gangster hans tablett. Det var lättare sagt än gjort *puh* Jag vet inte hur många gånger jag stoppade in den, trodde att jag hade lyckats och *TVI* så kom den ut på golvet. Men skam den som ger sig! Nu på kvällen var det samma procedur, det var tom att jag var tvungen att slänga en tablett för att den var så upplöst efter ett otal spottningar *haha*

Sämre har det gått med "salvan" jag skulle spruta in i ett av såröppnignarna. Det var en sak att prova hos veterinären när Gangster sov. Peace of cake!
Såret hade läkt ihop lite och jag såg ingen bra öppning, Gangster blev sur på mig för att det förmodlingen gjorde ont. Tillslut mutade jag honom med lite youghurt men NÄE det gick inte!
=( Jag ska prova morgon bitti igen!





En positiv sak är iallefall att han är sig själv igen dvs kelsjuk =) I natt väckte han mig för att han ville gå ut, precis som han brukar. På morgonen satt han och tiggde om att bli klappad *hihi*

Kram M

5 kommentarer:

  1. Åh, det där var mig ett otäckt sår :/
    Det är svårt det där med tabletter.. Jag brukar lyckas om jag vänder upp nosen rätt upp i vädret och stänger munnen så fort tabletten är inne.. Brukar fundera bra.. :)

    Sov gott!
    //Tre katter med mams

    SvaraRadera
  2. Han ser faktiskt ut som en gangster! Hoppas du kan lura honom att ta sina piller.

    SvaraRadera
  3. Men stackars Gangster!

    Elvis hälsar att bäbisarna mår bra och att de går upp i vikt. Sonen är döpt till Eldfell men kallas för Junior för han liknar pappa redan nu och sover med magen i vädret på äkta ragdollvis.

    SvaraRadera
  4. Tre katter: Tack för tipset men Gangster överlistar mig. Han rullar med tungan och bänder och vrider på huvudet så mkt han kan för att jag inte ska lyckas bända upp hans mun *suck* Men jag brukar vinna tillslut =)

    Skat-Ann: *haha* Ja, visst gör han!

    Linda och Elvis: Gulligt med Eldfell! Ska bl kul att få biler sen när dom växt till sig =)

    SvaraRadera
  5. Ajdå,stackarn,vilka sår,stackarn...ge inte upp med tabletterna och salvan..lycka till
    kram annika

    SvaraRadera