tisdag 27 april 2010

Katten Disa

Ganska lustigt men vi har små namn som bara har blivit till katterna som tex Loke kallar vi ibland Looki Looki *fniss'*, Astrid heter som bekant Astridgumman. Tillsist har vi mammas katt Disa som heter KattenDisa.

Katten Disa är en Stor hona med grov benstomme. Hon är väldigt lik sin mamma i typen bara det att hon är större =) Med facit på hand så skulle jag ha tagit en kull på henne innan hon kastrerades för att jag tror att hon hade tillfört rasen en del. Men gjort är gjort och jag lär mig på vägens gång.

Hälsade på hos mamma häromdagen och då följde givetvis kameran med.







Usch jag sov så oroligt inatt. Låg och tänkte på Topas och Opal. Jag vet att dom har det bra i sitt hem nu trots att dom är själva mycket men det är så sorgligt att ägaren inte har tid och att dom ska behöva flytta. Tur iallefall att dom flyttar tillsammans då dom är de bästa vänner =)

Lön på kontot och jag har satt på mig spenderarbyxorna. Idag investerade jag i ett par joggingskor, Adidas. Jag ska inte jogga men tanken är att jag ska komma igång och gå powerwalk dom kvällar jag hämtar på dagis. Det är inte direkt någon favorit träningform men ack så effektivt, just därför ska jag komma igång!

Lowa sa en sådan söt sak på väg hem från dagis. Jag sa att hela familjen ska till farmor på lördag. Då svara hon " Du, jag och pappa? ska katterna följa med *hihi* " Nej, det kan dom ju inte svarade jag. Då sa hon

" Ja, men då är det inte hela familjen för att katterna hör till familjen!"

Så rätt som det var sagt!!!!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar