söndag 31 maj 2009

Vitt vitt vitt!

Det är så kul med inredning. Min favoritfärg är vit som så många andras. Att plöja inredningstidningar efter inspiration är ett stort nöje. Nu när ljuset är här och man kan öppna fönster och vädra så känns allting så fräscht med ljusa möbler och textilier. Hela veckan har jag laddat för att måla min stora trärena byrå vit. Igår var det dags och det blev riktigt bra! Att stå i skuggan och måla och ändå tycka att det är varmt, det är väl underbart!! Sommaren är här! Det är först nu jag verkligen förstår det. Dags att kolla i almanackan och räkna efter hur många veckor det är kvar till semestern. Längtar! På semestern har jag planerat att jag ska måla datarummet vitt. Idag är det ljuslila, det var så när vi flyttade in. Även det gamla bordet som datorn står på kommer att målas vitt. Det kommer att bli kanon. Datarummet har fönstret mot norr så att allting blir vitt därinne kommer att göra att det känns lite större än sina 6 kvadratm. Det låter kanske knäppt men jag längtar faktiskt tills jag ska fixa =)
Det finns så många underbara kullar till salu nu som jag gärna skulle köpa en kattunge ifrån men har man inte plats så är det inte så mycket att göra. Jag får titta på deras hemsidor och drömma mig bort och njuta av bilderna. Jag är så kattungesjuk nu att jag nästan spricker!!
Ha en skön solig dag!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar